piątek, 31 października 2014

Sałata ze świeżego szpinaku, sałaty karbowanej z wątróbką indyczą w porto i smażonymi winogronami

Moja kolejna wariacja na temat sałaty ze świeżego szpinaku.
Tym razem w towarzystwie innej sałaty i doskonałej wątróbki indyczej w porto. Zestawienie genialne! Porto można zastąpić słodkim cherry, jednak to pierwsze daje więcej wyjątkowego aromatu. Do tego słodkie śliwki i winogrona - magiczne połączenie!
Sałata ze świeżego szpinaku, sałaty karbowanej z wątróbką indyczą w porto i smażonymi winogronami

SKŁADNIKI dla 2 osób:
  • 40dkg wątróbek z indyka (mogą być inne drobiowe)
  • 6 suszonych śliwek
  • 2 garście zielonych winogron (ok. 10 sztuk)
  • 1 mała cebula czerwona
  • 3 ząbki czosnku
  • sałata karbowana
  • świeże liście szpinaku
  • szczypta tymianku
  • 4 łyżki porto
  • łyżka czerwonego octu winnego
  • oliwa z oliwek
WYKONANIE:

Śliwki włożyłam do filiżanki i zalałam  porto. Owoce odstawiłam na godzinę, by zmiękły i wchłonęły aromat wina. By przyśpieszyć ten proces można je pogotować kilka minut na małym ogniu. 
Na patelni rozgrzałam oliwę i obsmażyłam krótko wątróbki z obu stron posypując je pieprzem, tymiankiem i dodając pokrojoną w talarki czerwoną cebulkę. Zmniejszyłam ogień i dodałam kulki winogron, ząbki czosnku przecięte wzdłuż na pół oraz śliwki. Wszystko posoliłam dopiero teraz, jeszcze chwilę przesmażyłam, obracając winogrona, po czym wlałam porto pozostałe z moczenia śliwek. Całość skropiłam octem winnym i nakryłam pokrywą zostawiając na lekko grzejącym piecu. Wątróbka powinna dusić się jeszcze jakieś 4-5 minut. Jeśli natomiast macie piec na płytę, możana ją wyłączyć i zostawić na piecu pod pokrywą by doszła. Trzeba jednocześnie pilnować, by danie nie przypaliło się, a porto nie wyparowało, będzie bowiem stanowiło sos do sałaty. Jeśli tak się stanie, należy uzupełnić wino na patelni.
Na talerzu ułożyłam szpinak i sałatę, na środek wyłożyłam wątróbkę, a liście szpinaku skropiłam pozostałym sosem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz