wtorek, 28 października 2014

Tagliatelle z kurkami i kurczakiem z dodatkiem gorgonzoli i orzechów włoskich

Czyli moja ulubiona kuchnia włoska
Składniki:


Tagliatelle z kurkami i kurczakiem z dodatkiem gorgonzoli i orzechów włoskich
  • 500g makaronu tagliatelle
  • 250g kurek
  • 1 mała pierś kurczaka
  • szczypta tymianku
  • 200g gorgonzoli
  • pół szklanki łuskanych orzechów włoskich
  • oliwa z oliwek
  • łyżeczka masła
  • sól
  • kilka listków rukoli do przybrania
  • 1/3 szkl mleka
WYKONANIE:

Pierś kurczaka pokroiłam w wąskie paski, podsmażyłam na oliwie dodając kurki. Grzyby z kurczakiem przyprawiłam solą i odrobiną tymianku, dodałam pokrojoną w kostkę gorgonzolę i łyżeczkę masła. Zmniejszyłam podgrzewanie i wlałam mleko. Składniki mieszałam do rozpuszczenia się sera. Makaron ugotowałam al dente w dużej ilości wody z łyżeczką soli. Odlałam pół kubka wody od gotowania makaronu, by dodać ją ewentualnie w momencie mieszania makaronu z sosem. (Makaron bardzo chłonie sos). 
Makaron połączony z sosem kurkowym wyłożyłam na talerze, dodając garść rukoli do każdego dania. Na koniec potrawę posypałam łuskanymi orzechami włoskimi.

1 komentarz:

  1. hmmm? chyba się suszę ;) - trochę ta gorgonzola mnie przeraża... ale Pan Mąż zapewne bedzie zachwycony ;)

    OdpowiedzUsuń