czwartek, 9 października 2014

Kapusta w stylu czeskim

Biała kapusta serwowana w Czechach do knedlików z gulaszem, pieczonej kaczki, czy pieczeni wieprzowej smakuje tam zupełnie inaczej niż nasza gotowana kapusta. Jej fenomen polega na dużej ilości kminku i smalcu, który w mojej kuchni już właściwie nie występuje. Pokusiłam się jednak o przygotowanie kapusty na smalcu i wydaje mi się, że jest taka sama jak u naszych południowych sąsiadów.



SKŁADNIKI:

  • główka białej kapusty
  • 1 duża cebula
  • 4 łyżki smalcu, ja dodałam z mięsem
  • łyżeczka kminku
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki octu
  • 1 łyżeczka nasion kolendry 
  • sól
  • pieprz
  • woda do podlania kapusty
WYKONANIE:

Drobno pokrojoną cebulę poddusiłam na smalcu.Kapustę poszatkowałam i dodałam do cebuli podlewając wodą, dodając kminku, cukru, soli, pieprzu i kolendry. Kapustę gotowałam do miękkości jakieś 45 minut - godziny. Pod koniec gotowania i odparowaniu wody dodałam 2 łyżki octu. Gotowałam kapustę wraz z octem jeszcze kilka chwil, by zredukować pozostałą wodę. Bardzo dobrze smakowała z moimi kotletami Kotlety mielone z indyka w sosie z grzybów leśnych z dodatkiem estragonu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz