niedziela, 11 stycznia 2015

Sandacz smażony z masłem i czosnkiem

 Święta w moim domu...

Od kilku lat sandacz króluje na naszym wigilijnym stole. Jest też oczywiście tradycyjny karp, ale delikatny, złocisty, pachnący świeżością sandacz, to moja ulubiona ryba. 
 Sandacz smażony z masłem i czosnkiem

Składniki:
  • 1 kg sandacza ze skórą podzielonego na porcje i wyfiletowanego
  • ok. 1/2 szkl mąki pszennej 
  • olej 
  • sól
  • pieprz
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki masła
WYKONANIE:
  • Poporcjowanego sandacza wraz ze skórą posoliłam i popieprzyłam, następnie obtoczyłam w mące i wkładałam na rozgrzany olej. 
  • Smażyłam rybę  na złoto z obu stron
  • W tym czasie w małym garneczku roztopiłam masło, lekko przestudziłam i dodałam do niego przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku.
  • Sandacza po usmażeniu wyłożylam na półmisek i każdy kawałek ryby polałam miksturą czosnkowo maślaną. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz