czwartek, 17 września 2015

Barszcz czerwony z mięsnymi kuleczkami wołowymi

Bardzo lubię taki barszczyk. Jest on inną wersją typowego barszczu. Polecam ten przepis!

Barszcz czerwony z mięsnymi kuleczkami wołowymi
Składniki:
na mięsne kuleczki 

  • 30 dkg mielonej wołowiny
  • 1 jajko
  • łyżeczka majeranku
  • pieprz
  • sól
  • ząbek czosnku
na barszcz:
  • 2 duże buraki
  • żeberka wędzone (z pięcioma kostkami)
  • 3 suszone grzybki
  • 4 kulki ziela angielskiego
  • 4 goździki
  • pieprz
  • ząbek czosnku
  • garść majeranku
  • ocet do smaku
  • cukier
  • sól
  • woda

Wykonanie:

  • Buraki obrałam i pokroiłam na części w grube plastry.
  • Zalałam pięcioma szklankami wody, dodałam ziele angielskie, wędzone żebro, majeranek, grzybki, sól, goździki, pieprz.
  • Całość gotowałam aż do miękkości buraków i żeberek dolewając trochę wody.
  • Pod koniec gotowania barszczu dodałam do niego łyżkę octu i trochę cukru do smaku.
  • W tym czasie mięso mielone wymieszałam z jajkiem, rozgniecionym czosnkiem i przyprawami i formowałam małe kuleczki, mniejsze od orzecha włoskiego.
  • Barszcz przecedziłam na sicie. Mięso z żeberek pochodzące z barszczu jest przepyszne i nadaje się do zjedzenia. Można je wkroić do zupy.
  • Odcedzony barszcz jeszcze raz zagotowałam, wkładając do niego kuleczki wołowe. 
  • Wraz z mięsem gotowałam barszczyk przez około 5-7 minut na bardzo małym ogniu. 
  • Pod koniec gotowania małym sitkiem zdjęłam z powierzchni barszczu szumowiny powstałe z gotowania wołowiny.
  • Do gorącego, ale wyłączonego już barszczu wcisnęłam ząbek czosnku i dodałam szczyptę majeranku.
  • Wszystko przemieszałam i natychmiast podawałam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz