wtorek, 25 sierpnia 2015

Szybkie ciasto jogurtowo-maślane z borówkami

Ciasto jogurtowo-maślane wykonałam w 10 minut + czas pieczenia. Ciasto jest puszyste, wilgotne i lekkie, nie za mocno słodkie z nutą borówkowej kwasowości .Idealne do porannej kawy lub na niespodziewane spotkanie z koleżanką, nawet jeśli jest jeszcze lekko ciepłe.
Składniki ciasta powinny mieć temperaturę pokojową, więc jajko i jogurt wyjęte z lodówki wstawiłam na chwilę do miseczek z ciepłą wodą. 
Szybki i łatwy przepis.
Szybkie ciasto jogurtowo-maślane z borówkami
Szybkie ciasto jogurtowo-maślane z borówkami
Moje śniadanko - ciasto jogurtowo maślane z borówkami
Składniki na formę 16x16cm:

  • jogurt naturalny 250g
  • 8 czubatych łyżek mąki
  • 1 jajko
  • 1 lyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki masła
  • 5 łyżek cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1/2 szklanki borówek
Szybkie ciasto jogurtowo maślane z borówkami bez cukru pudru
Wykonanie:
  • Jajko i jogurt wyjęte z lodówki wstawiłam do miseczek z ciepłą wodą, by nabrały temperatury pokojowej.
  • W tym czasie roztopiłam w garnku 2 łyżki masła, dno garnka przestudziłam zimną wodą, by masło także osiągnęło temperaturę pokojową.
  • W misce zmiksowałam cukier, cukier waniliowy i jajko.
  • Do zmiksowanych składników dodałam mąkę, proszek do pieczenia, roztopione masło i jogurt.
  • Szybko wymieszałam ręcznie i przelałam do małej ceramicznej foremki (16x16cm) wysmarowanej olejem.
  • Piekarnik rozgrzałam do 180'C
  • Na ciasto wyłożyłam borówki.
  • Całość piekłam przez 27 minut
  • Po wystudzeniu ciasto posypałam cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz