wtorek, 11 sierpnia 2015

Krewetki z patelni z czosnkiem, natką pietruszki i ostrą papryczką chili.

Najłatwiejszy i najszybszy, sposób na krewetki. Proste, ale wyrafinowane krewetki z patelni. Czas przygotowania 15 minut. Najlepiej smakują z kieliszkiem białego, mocno schłodzonego wina, na przykład gewurstraminera, czy rześkiego portugalskiego verde. Niebo w gębie!
Krewetki z patelni z czosnkiem, natką pietruszki i ostrą papryczką chilii.
Składniki dla 4 osób:
  • 1 kg dużych krewetek świeżych lub mrożonych najlepiej w pancerzykach.
  • pęczek natki pietruszki
  • łyżka masła
  • oliwa z oliwek
  • pół drobno posiekanej czerwonej papryczki chili
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki białego wina
  • 2 cytryny
Wykonanie:
  • Krewetkom oderwałam głowy, nacięłam na grzbiecie, i wyjęłam czarne jelito, po czym dokładnie wypłukałam
  • Pozostawiłam pancerzyki wraz z ogonami. Dają one więcej smaku potrawie, bo przecież to na nich można nagotować wywar krewetkowy jako bazę do sosu.W Azji pancerze suszą i mielą na proszek, który jest następnie podstawą wielu potraw.
  • Papryczkę chili i natkę pietruszki drobno pokroiłam.
  • Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i łyżkę masła.
  • Na oliwę wrzuciłam rozciśnięte ząbki czosnku, chili i krewetki.
  • Chwilę smażyłam, mieszając krewetki drewnianą łyżką aż do zaróżowienia ich mięsa.
  • Krewetki powinny być na patelni zaledwie kilka minut (3-5). Jeśli będziemy smażyć je dłużej, będą twarde i gumiaste.
  • W trakcie smażenia krewetek dodałam do nich natkę i białe wino. Nie soliłam, gdyż mięso zawiera w sobie wystarczającą ilość soli morskiej.
  • Krewetki serwowałam natychmiast po zdjęciu z ognia, skrapiając sokiem z cytryny. Nie można ich odgrzewać drugi raz, gdyż stają się twarde.
  • Można je zajadać bez użycia sztućców, obierając palcami pancerzyki, a w wytworzonym sosie maczając bagietkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz