czwartek, 9 lipca 2015

Prawdziwa sałatka grecka

Sałatka grecka taka jak w Grecji, zawsze z zieloną papryką i czerwoną cebulą, z serem owczym, a nie krowim, z oliwkami czarnymi najczęściej kalamata. Wspomnienie greckiej przygody... i znów się rozmarzyłam. Chociaż sałatkę sobie zjemy...
Prawdziwa sałatka grecka

SKŁADNIKI:
  • 5 twardych słodkich pomidorów
  • 1 duża czerwona cebula
  • 2 zielone ogórki
  • 1 zielona papryka
  • 250g owczej fety
  • 1/2 szklanki czarnych oliwek, najlepiej odmiany kalamata
  • sól
  • 6-7 łyżek oliwy z oliwek
WYKONANIE:
  • Warzywa umyłam, ogórki i pomidory pokroiłam w grubą kostkę i ułożyłam na półmisku.
  • Wokół pomidorów i ogórków ułożyłam pociętą w paseczki paprykę. Warzywa posoliłam z wierzchu bez mieszania.
  • Czerwoną cebulę pokroiłam w cienkie krążki, część z nich rozłożyłam na poszatkowanych warzywach, a drugą część zostawiłam do ułożenia na serze.
  • Fetę pokroiłam na grube kostki, większość z nich połamałam ręcznie, by ich krawędzie były nieregularne (jak w Grecji), pokruszonym serem nakryłam obficie warzywa.
  • Pozostałe krążki cebulki i oliwki ułożyłam na wierzchu sałatki.
  • Tuż przed wystawieniem półmiska na stół sałatę polałam oliwą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz