czwartek, 9 lipca 2015

Złociste klopsiki wieprzowe z mozzarellą i koperkiem

Bardzo dobre małe klopsy o wyraźnym aromacie koperkowym zmieniły swą konsystencję dzięki tartej mozzarelli. Stały się delikatniejsze i wilgotne w środku z chrupiącą skórką na zewnątrz.
Złociste klopsiki wieprzowe z mozzarellą i koperkiem
Złociste klopsiki wieprzowe z mozzarellą i koperkiem

Składniki na 8 klopsików:

  • 30 dkg mięsa mielonego z szynki wieprzowej
  • 1 jajko
  • 60g (pół kuli) mozzarelli
  • 2 łyżki bułki tartej
  • sól
  • pieprz
  • pół dużego pęczka koperku
  • pół dużej cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • łyżeczka posiekanych listków lubczyku
  • szczypta majeranku
  • olej rzepakowy
  • mąka do panierowania
Wykonanie:
  • Zmieloną wieprzowinę włożyłam do dużej miski.
  • Cebulkę pokroiłam w bardzo drobną kostkę, podsmażyłam na złoto na oleju. Pod koniec smażenia do cebulki dodałam  dużo posiekanego koperku. Chwilę przemieszałam i wyłączyłam piec.
  • Zawartość patelni włożyłam do miski z mięsem.
  • Dodałam surowe jajko, rozciśnięty w prasce czosnek, majeranek, lubczyk,sól, pieprz i bułkę tartą.
  • Mozzarellę starłam na tarce o grubych oczkach, dodałam do masy mięsnej, dokładnie wymieszałam.
  • Na patelni rozgrzałam olej.
  • Z masy mięsnej formowałam małe wałeczki mocząc dłonie w zimnej wodzie, by mięso się do nich nie przyklejało.
  • Na talerz wysypałam mąkę i obtoczyłam w niej każdy klopsik.
  • Obsmażyłam mięsne wałeczki z wszystkich stron.
  • Serwowałam z młodym bobem gotowanym z koperkiem, następnie podsmażonym na maśle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz