wtorek, 21 października 2014

Trójkąty z ciasta francuskiego z farszem pieczarkowym i serem

Pieczarkowe trójkąty z ciasta francuskiego, to zarówno dodatek do zup, samodzielne danie, gdy podamy je z sałatą lub zimnym sosem lub pyszna przekąska na sobotnie party.



SKŁADNIKI:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 15 dkg boczku wędzonego
  • 1/2 kg pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 15 dkg żółtego twardegotartego sera
    , typu ementaler
  • 1/4 zielonej papryki
  • sól, pieprz
  • szczypta ziół prowansalskich
  • szczypta kminku
  • oliwa
WYKONANIE:

Farsz:
Boczek, pieczarki, cebulkę i paprykę pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam oliwę, wrzucilam  i podsmażyłam boczek, następnie cebulkę i pieczarki. 


Wszystko smażyłam dosyć długo, by pieczarki straciły wodę.W innym przypadku ciasto, w które będzie opakowany farsz rozmięknie.
Dodałam zieloną paprykę i przyprawy. Jeszcze chwilkę podsmażyłam. Farsz ostudziłam.
Ser starłam.
Ciasto francuskie pocięłam na sporej wielkości kwadraty. Z jednej szerokości gotowego ciasta wyszły mi 2 kwadraty. Na każdy kwadrat nakładałam łyżkę tartego żółtego sera, a na niego nadzienie z pieczarek.




Kwadraty złożyłam starannie na pół tworząc trójkąty. Krawędź każdego trójkąta dociskałam ząbkami widelca.
Piekarnik rozgrzałam do 220', następnie zmniejszyłam temperaturę do 200'. Do nagrzanego piekarnika wstawiłam blachę z trójkątami francuskimi ułożonymi na pergaminie, w który zawinięte było ciasto w opakowaniu.
Pieczarkowe trójkąty piekłam przez kilka minut obserwując, by przypiekły się na złoto, a nie spaliły na brązowo.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz