czwartek, 16 października 2014

Pancakes z syropem z kwiatów dzikiego bzu

Składniki na ciasto:
  • 1 szkl. mąki
  • 1 szkl. maślanki
  • 1/3 szkl. oleju
  • 3 płaskie łyżki cukru pudru
  • 1 jajo
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Dodatkowo do nasączenia placuszków syrop z kwiatu dzikiego bzu.

Pancakes nasączone syropem z kwiatów dzikiego bzu


Wykonanie:

Wszystkie składniki zmiksowałam. Rozgrzałam patelnię, jednak nie bardzo mocno jak na naleśniki, bo wtedy pancakesy nie robią się złociste, po prostu się przypalają. Wylałam ciasto na patelnię i zmniejszyłam jej podgrzewanie, by placuszki wolno przysmażały się i rosły. Gdy stały się rumiane od spodu delikatnie przełożyłam ne na drugą stronę.
Na talerz wylałam własnej produkcji sok z kwiatów dzikiego bzu i każdy pancakes przed podaniem moczyłam z obu stron. Lekko nasączone placuszki nabrały niespotykanego, wiosennego aromatu bo przecież bez kwitnie w czerwcu. Przy okazji podam przepis na ten doskonały syrop, który świetnie smakuje z wodą mineralną, plastrami cytryny i dużą ilością lodu w upalne, letnie dni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz