wtorek, 21 października 2014

Zupa pomidorowa z natką pietruszki i bazylią podana z makaronem

Zupa pomidorowa troszkę inaczej.

Zupa pomidorowa z natką pietruszki i bazylią podana z makaronem


Składniki:

  • puszka pomidorów krojonych
  • 2 czubate łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1/3 łyżeczki cukru
  • 1mały korzeń pietruszki
  • 1 mała marchew
  • centymetrowy plaster selera
  • woda
  • bulion z kurczaka
  • kostka naturalnego serka topionego w trójkąciku
  • pół szklanki mleka
  • 2 łyżki mąki
  • pieprz
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • łyżeczka suszonej bazylii
  • łyżeczka słodkiej papryki w proszku


WYKONANIE:
Marchewkę, mały korzeń pietruszki i plaster selera starłam na tarce o dużych oczkach i ugotowałam do miękkości w bulionie z kurczaka. Następnie dodałam puszkę pomidorów krojonych i 2 czubate łyżki koncentratu pomidorowego dobrej marki. Wszystkie składniki gotowałam jeszcze kilka minut, dodając grubo mielony pieprz, łyżeczkę słodkiej papryki, łyżeczkę suszonej bazylii i garść krojonej natki pietruszki i jeden serek topiony naturalny w trójkąciku i szczyptę cukru.
 Do kubka wsypałam 2 łyżki mąki, wlałam 2 łyżki wody, 2 łyżki zupy i pół szklanki mleka, wszystko wymieszałam widelcem, by nie było grudek. Powstałą zawiesinę wlałam do zupy i ciągle mieszając doprowadziłam do wrzenia. Zdjęłam garnek z pieca i zblendowałam gorącą zupę, aby pływające w niej cząstki warzyw połączyły się w jedną całość.
Na talerze włożyłam makaron i zalałam go zupą, posypując obficie siekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz