czwartek, 23 października 2014

Poduszeczki z ciasta francuskiego z porami i sosem tzatziki

Poduszeczki z ciasta francuskiego z porami i sosem tzatziki

SKŁADNIKI:

poduszeczki francuskie z farszem porowym:

  • 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego
  • 1 mała cebula
  • pół dużego pora lub jeden mały
  • 50dkg sera pleśniowego Lazur niebieski lub zielony
  • 10 dkg boczku wędzonego
  • sól
  • pieprz
  • szczypta cukru
  • oliwa
sos tzatziki:
  • 150 ml naturalnego jogurtu typu greckiego
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 krótki zielony ogórek szklarniowy lub pół długiego
  • sól
WYKONANIE: 

Boczek pokrojony w drobną kostkę podsmażyłam na oliwie. Dodałam do niego drobno pokrojoną cebulkę i por. Smażyłam je na małym ogniu, dosypując przyprawy i szczyptę cukru, by por nie stracił koloru. Gdy wyłączyłam usmażone warzywa z boczkiem, dodałam do nich pokrojony w kostkę ser Lazur i przemieszałam. Ser lekko się stopił.
Farsz nakładałam na pokrojone w prostokąty ciasto francuskie, by po złożeniu go na pół powstały kwadraty. Krawędzie docisnęłam widelcem.
Wyłożyłam blachę do pieczenia pergaminem, w który owinięte było gotowe ciasto.
Piekarnik rozgrzałam do 220', po czym zmniejszyłam temperaturę do 200' wkładając poduszeczki do piekarnika. Doglądałam je przez kilka minut, by upiekły się na złoty kolor. Gorące poduszki porowe serwowałam z greckim sosem tzatziki.

Sos tzatziki: Ogórka zielonego bez skóry starłam na tarce o grubych oczkach, osoliłam, by puścił wodę. Odcisnęłam nadmiar cieczy z ogórka, po czym dodałam do niego przepuszczony przez praskę czosnek i jogurt naturalny. Dokładnie wymieszałam. Odstawiłam sos do lodówki, gdyż jest smaczniejszy, kiedy się "przegryzie" i wychłodzi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz