wtorek, 21 października 2014

Naleśniki z serkiem śmietankowym, sosem truskawkowym i melisą

Dziś na obiad naleśniki!

Naleśniki z serkiem śmietankowym, sosem truskawkowym i melisą


SKŁADNIKI na ciasto:


  • 1 szkl. mąki
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • pól szklanki zimnej wody
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • płaska łyżeczka cukru waniliowego
  • kilka listków melisy
  • olej do smażenia
dodatkowo:
  • serek śmietankowy o smaku waniliowm
  • mus ze świeżych, zmiksowanych truskawek z cukrem (wykorzystałam mus mrożony, przygotowany w czerwcu)


WYKONANIE:


Wszystkie składniki na ciasto poza olejem wrzuciłam do miski i wymieszałam (można zmiksować). Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietanki. Odstawiłam je do lodówki na 3 godziny. Dobrze jeśli ciasto postoi w lodówce, naleśliki będą wtedy puszyste.
Na patelni rozgrzałam  olej i usmażyłam  naleśniki.
Uwaga! Naleśniki przywierają do patelni, jeśli nie jest ona dobrze rozgrzana.
Wkładałam do naleśników gotowy już przepyszny serek śmietankowy o smaku waniliowym sprzedawany w wiaderkach, po czym składałam naleśniki na pół i jeszcze raz na pół, jak na zdjęciu. Bardzo obficie polałam truskawkowym sosem!! Danie udekorowałam melisą, której smak dobrze łączy się z truskawkami. Pycha.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz