czwartek, 16 października 2014

Ciasteczka owsiane z dynią i suszonymi owocami

Składniki na 15 ciasteczek:


  • 2 szklanki płatków owsianych górskich
  • 3/4 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru
  • 3/4 szklanki nierafinowanego cukru trzcinowego muscovado
  • pół kostki rozpuszczonego masła
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki żurawiny suszonej
  • 1/2 szklanki pociętych w kosteczkę suszonych moreli i fig
  • 1/2 szklanki nasion słonecznika
  • 2/3 szklanki dyni tartej na drobnych oczkach (u mnie dynia piżmowa)
  • pół łyżeczki sody
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki kardamonu
  • 2 szczypty cynamonu
  • szczypta soli


Ciasteczka owsiane z dynią i suszonymi owocami

WYKONANIE:


Masło roztopiłam w rondelku i przestudziłam, następnie przelałam je do roztrzepanego jajka i razem wymieszałam, dolalam jeszcze 2 łyżki oleju. 
Dynię utarłam na drobnych oczkach by uzyskać konsystencję papki.
Wszystki suche składniki wsypałam do miski, przemieszałam.
Włączyłam piekarnik na 100' by nagrzewał się podczas mieszania suchych składników z pastą dyniową, topionym masłem i jajem. Całą masę ciasteczkową mieszałam ręcznie, następnie formowałam lekko spłaszczone placuszki i układałam je na blasze wyłożonej pergaminem. Układając, pozostawiałam 2 centymetrowe przerwy pomiędzy ciasteczkami. Wstawiłam je do ciepłego piekarnika  na 10 minut, zwiększając jednocześnie temperaturę pieczenia do 160'.
Okazało się, że ciasteczka znacznie powiększyły swą objętość w trakcie przebywania w piecu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz