wtorek, 28 października 2014

Sznycle z indyka z papryką, kaparami i polskim serem pleśniowym lazur

Szybkie i smaczne danie z indyka. Potrzeba na nie nie więcej niż 15 minut.
SKŁADNIKI: dla 3 osób


Sznycle z indyka z papryką, kaparami i polskim serem pleśniowym lazur


  • 3 cienkie sznycle wykrojone z indyczej piersi
  • pół czerwonej papryki pokrojonej w drobną kostkę
  •  łyżka kaparów
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • sos worcestershire
  • 3 plastry sera lazur niebieski lub zielony
  • oliwa
  • 3 łyżki mąki
  • sól
  • gruboziarnisty pieprz
WYKONANIE: 

Dwie łyżki oliwy rozgrzałam w małym garneczku (można na patelni), włożyłam do niej pokrojoną paprykę i posiekany, nie przeciśnięty przez praskę czosnek. Podsmażyłam 2 minuty, po czym dołożyłam kapary i natkę pietruszki. Dodałam szczyptę soli i wlałam płaską łyżkę sosu worcestershire. Wszystko dusiłam jeszcze przez jakieś 2 minuty. Jeśli warzywa będą jeszcze kruche,  tym lepiej dla ich smaku i wyglądu. Doprawioną paprykę odstawiłam z pieca.

Duszona papryka z sosem worcestershire
Wykrojone sznycle z indyka osuszyłam ręcznikiem papierowym, by nie strzelały na patelni i szybko się zarumieniły. Mięso posoliłam i obtoczyłam w mące, następnie włożyłam na rozgrzany olej.Gdy sznycle opiekły się na złoty kolor z jednej strony, przełożyłam je na drugą stronę. Podpieczoną stronę posypałam grubo mielonym pieprzem. Małą łyżeczką wyłożyłam na kotlety całą duszoną paprykę i nakryłam ją plastrami sera pleśniowego. Zmniejszyłam ogień pod patelnią i przykryłam ją pokrywą, by kotlety nie przywarły do dna, a ser szybko się stopił.
Po 4-5 minutach od przykrycia kotlety nadają się do konsumcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz