poniedziałek, 20 października 2014

Bardzo czekoladowe ciasteczka owsiane z orzechami włoskimi

Ciasteczka te są w smaku bardzo czekoladowe i można je przechowywać w pojemniku i zajadać przez tydzień. Mają po upieczeniu inną konsystencję i wygląd, niż ciasteczka owsiane z dynią.

Bardzo czekoladowe ciasteczka owsiane z orzechami włoskimi


Składniki na 15 ciasteczek:
  • 1 1/2 szklanki płatków owsianych 
  • 3/4 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru
  • 3/4 szklanki nierafinowanego cukru trzcinowego muscovado
  • pół kostki rozpuszczonego masła
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki nasion słonecznika
  • pół tabliczki poszatkowanej gorzkiej czekolady
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 czubate łyżki kakao
  • szczypta soli
WYKONANIE:

Masło roztopiłam w rondelku i przestudziłam, następnie przelałam je do roztrzepanego jajka i razem wymieszałam, dolalam jeszcze 2 łyżki oleju. 
Wszystki suche składniki wsypałam do miski i przemieszałam.
Włączyłam piekarnik na 100' by nagrzewał się podczas mieszania suchych składników z  topionym masłem i jajem. Całą masę ciasteczkową mieszałam ręcznie, następnie formowałam lekko spłaszczone placuszki i układałam je na blasze wyłożonej pergaminem. Wstawiłam je do ciepłego piekarnika  na 10 minut, zwiększając jednocześnie temperaturę pieczenia do 160'.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz