wtorek, 28 października 2014

Sałata ze świeżego szpinaku z pieczonym kurczakiem i parmezanem


SKŁADNIKI dla 2 osób:


Sałata ze świeżego szpinaku z pieczonym kurczakiem i parmezanem
  • 250g świeżego szpinaku
  • 2 pieczone piersi kurczaka (u mnie wraz ze skórą)
  • 8 pomidorków koktailowych
  • ćwierć czerwonej papryki
  • pół zielonego ogórka bez skórki
  • 1 mała czerwona cebula
  • ser parmezan
  • 4 kromki jasnego pieczywa
  • oliwa z oliwek
  • rozmaryn
Sos vinegret; 
  • 1mały ząbek czosnku
  • pół łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka miodu 
  • pół łyżeczki musztardy dijon 
  • sok z połowy cytryny
  • 4-5 łyżek oliwy z oliwek
  • 2 łyżki zimnej wody
WYKONANIE: 

SOS vinegret: Czosnek  dokładnie rozgniotłam i roztarłam z solą, następnie dodałam musztardę, miód sok z cytryny i oliwę. Wszystko to wrzucałam do małego musztardowego słoiczka. Słoik zakręciłam i mieszałam nim, aż do utworzenia jednolitej emulsji. Na koniec dodałam jeszcze 2 łyżki wody mineralnej. Wszystko ponownie przemieszałam. Tak przygotowany sos można przechowywać w lodówce przez 2 dni.

Sałata:
Upieczone piersi kurczaka i paprykę  pokroiłam w paski i wrzuciłam do dużej miski. Pomidorki przekroiłam na pół, ogórka i cebulkę pocięłam w cienkie plasterki. Dodałam umyte liście szpinaku baby. (Jeśli macie duże liście szpinaku, potnijcie je na mniejsze kawałki). Do przygotowanych składników dodałam sos vinegret i delikatnie wymieszałam, po czym przełożyłam na talerze. Taką sałatę należy serwować natychmiast po wymieszaniu z vinegretem .Zachowuje wtedy swoją chrupkość i świeżość.

Do każdej porcji sałaty dodałam 2 pszenne grzanki. Przed wysuszeniem ich w piekarniku  nasmarowałam je oliwą i posypałam  rozmarynem.
Na koniec na sałatę starłam kilka wiórków sera parmezan za pomocą obieraczki do jarzyn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz