czwartek, 9 października 2014

Zapiekana figa z gorgonzolą w szynce parmeńskiej

Sierpień i wrzesień to czas dla wspaniałych, słodkich, dojrzałych fig,  które bardzo dobrze łączą się z pikantnymi serami, i mięsami zarówno na zimno jak i na ciepło.
Pyszna jest kaczka z figami, ale figi nadziewane gorgonzolą, opakowane w szynkę z Parmy, to prawdziwe niebo w gębie!

SKŁADNIKI dla 4 osób


  • 4 dorodne figi
  • 10 dkg gorgonzoli
  • 4 plastry szynki parmeńskiej

Figa z gorgonzolą w szynce parmeńskiej

WYKONANIE: 

Figi przekroiłam dość głęboko od góry na krzyż, ale nie do końca, by owoce nie podzieliły się na części. W miejsce nakrojenia włożyłam ser gorgonzola pokrojony w cienkie plastry. Włożyłam go tyle, ile tylko mogło zmieścić się w otwór. Następnie owinęłam figi suszoną szynką parmeńską, którą następnie przypiełam do owocu wykałaczką. Figi piekłam przez kilka minut w piekarniku do czasu rozpuszczenia się sera i przyrumienienia krawędzi szynki. Podałam z sałatą i winegretem. Można zrobić do tego grzanki z białego pieczywa albo upiec focaccię polaną oliwą i posypaną solą morską.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz