wtorek, 21 października 2014

Wątróbka drobiowa smażona z cebulką i jabłkami w majeranku

 Wątróbka z jabłkami to klasyka polskiej kuchni. Od zawsze gościła ona w menu mojej mamy. Dodatek majeranku jeszcze bardziej wzmacnia jej polskie pochodzenie. Kwaskowatość jabłek i jednocześnie ich słodycz świetnie komponuje się z wątróbką.

Wątróbka drobiowa smażona z cebulką i jabłkami w majeranku


SKŁADNIKI:

  • 1/2 kg wątróbek z kurczaka
  • mąka
  • 1 duża cebula
  • 1 duże jabłko
  • majeranek ok. 1 łyżeczki
  • sól
  • pieprz
  • olej
WYKONANIE: 

Wątróbki umyłam, osuszyłam i obtoczyłam w mące wysypanej na talerz. W tym czasie na dużej  patelni rozgrzałam olej. Wątróbki wrzuciłam na tłuszcz. Strzelały i pryskały jak szalone, dlatego przykryłam je pokrywą podnosząc ją od czasu do czasu wypuszczając parę, by wątróbki nie ugotowały się, a usmażyły. Posypalam je pieprzem. Gdy podsmażyły się z jednej strony, przerzuciłam mięso na drugą stronę.
Dorzuciłam do wątróbek cebulkę pokrojoną w półtalarki i jabłko wraz ze skórką krojone w ósemki. Jabłka posypałam majerankiem. Teraz pokrywa już nie była potrzebna. Posoliłam danie znajdujące się na patelni. Pilnowałam, by jabłko i cebulka lekko się przyrumieniły. 
Wątróbki podawałam z sałatą i bagietką, ale dobrze smakują też jako danie obiadowe z gotowanymi ziemniaczkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz