czwartek, 13 sierpnia 2015

Naleśniki czekoladowe z mąką z pełnego przemiału

Coś smacznego dla łasuchów!! Naleśniki z dodatkiem pełnoziarnistej mąki graham okazały się być mięciutkie, bardziej mięsiste niż tradycyjne naleśniki z białej mąki pszennej. Dodatek kakao zupełnie zmienił ich jakość, a do tego sezonowa malinowa konfiturka. Wyszła prawdziwa pychota.
Naleśniki czekoladowe z mąką z pełnego przemiału

Składniki:

ciasto:
  • 1 jajko
  • 1 szklanka zwykłej mąki pszennej
  • 5 łyżek mąki pszennej graham typ 1850
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki gorzkiego kakao
  • 3/4 szkl. mleka
  • zimna woda
  • olej do smażenia
nadzienie:
  • 1 duży jogurt naturalny 
  • 1 słoik domowej konfitury malinowej
  • liście melisy
WYKONANIE:


  • Składniki na ciasto wymieszałam ręcznie, bez miksowania, by mąki graham nie pozbawić ziarnistej konsystencji.
  • Ciasto odstawiłam na pół godziny do lodówki.
  • Jogurt wymieszałam z połową słoiczka konfitury malinowej, w takiej proporcji, by nie był zbyt słodki, bo słodka będzie dodana osobno konfitura.
  • Łyżkę oleju rozgrzałam na patelni, po czym wlałam porcję ciasta, trochę więcej niż podczas smażenia zwykłych złotych naleśników. 
  • Czekoladowy placek usmażyłam z obu stron. W ten sam sposób usmażyłam pozostałe naleśniki.
  • Do każdego włożyłam porcję jogurtu i sporą łyżkę konfitury plus listek melisy, której smak fajnie łączy się z malinami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz