czwartek, 22 stycznia 2015

Mufinki marchewkowe ze skórką otartą z pomarańczy

Szybkie ciasto, którego wykonanie wraz z pieczeniem zajęło mi 25 minut. Do tego mufinki są wilgotne, puszyste i pachną pomarańczami, za to marchewka wcale nie jest wyczuwalna w smaku.
Mufinki marchewkowe ze skórką otartą z pomarańczy
Mufinki marchewkowe ze skórką otartą z pomarańczy

Składniki na 12 mufinek:

  • 2 średnie marchewki (1 szklanka tartej marchwi)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkl oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 1/3 szkl. maślanki
  • szczypta soli
  • szczypta imbiru
  • szczypta cynamonu
  • szczypta kardamonu
  • skórka otarta z ćwiartki pomarańczy
  • ekstrakt waniliowy
  • cukier puder do posypania
Wykonanie:
  • Marchewki starłam na najdrobniejszych oczkach na tarce, następnie dodałam do nich jajka, maślankę i olej - przemieszałam i wsypałam pozostałe składniki z listy.
  • Masę dokładnie wymieszałam i wlałam do papierowych foremek na mufinki, do 2/3 wysokości.
  • Piekarnik nagrzałam do 180' i wstawiłam do niego blaszkę z ciastem.
  • Po 7 minutach zmniejszyłam temperaturę do 160' i piekłam mufinki przez kolejne 7 minut.
  • Wyłączyłam piekarnik, gdy ciasto pięknie wyrosło, a mufinki stały się rumiane.
  • Na koniec ciasteczka posypałam cukrem pudrem
  • Z papierowych kokilek wyjmowałam mufinki po ich wystygnięciu, bowiem ciepłe nie chciały odkleić się od foremek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz