wtorek, 4 listopada 2014

Zupa - krem ze świeżego szpinaku z serem feta

Bardzo dobra zupa grecka z dużą ilością sera feta.

Zupa - krem ze świeżego szpinaku z serem feta

Składniki:
  • 2 ząbki czosnku
  • szklanka mleka
  • 2oo g szpinaku (u mnie świeży)
  • 1 duży ziemniak lub 2 średnie
  • 4 szklanki bulionu z kurczaka lub warzywnego
  • 1 kostka sera feta
  • pieprz
  • 1 mała cebula 
  • oliwa z oliwek
WYKONANIE:

Cebulkę pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na oliwie w garnku, w którym miałam zamiar przygotować zupę. Wkroiłam do niego także pokrojonego w kostkę ziemniaka i jeden drobno skrojony ząbek czosnku, chwilę przesmażyłam. Do garnka wlałam bulion i wrzuciłam umyte liście szpinaku. Całość gotowałam do miękkości ziemniaków. Pod koniec gotowania do zupy dodałam pieprz, mleko i fetę. 

Z kostki  sera odkroiłam jeden gruby plaster, by potem wkruszyć go do zupy wlanej na talerze.

Zupę zmiksowałam, dodając do niej drugi, surowy, pocięty na kawałki ząbek czosnku.
Pyszną grecką zupę szpinakową podałam posypaną pokruszonym serem feta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz