niedziela, 16 listopada 2014

Kotlety z karkówki duszone w sosie piwno-musztardowym i warzywach

Pyszne, mięciutkie, rozpływające się w ustach mięsko w aromatycznym piwnym sosie z dodatkiem słodkich warzyw i musztardy.
Kotlet z karkówki duszony w warzywach i piwie 

Składniki dla 2 osób:
  • 2 duże kotlety z karkówki
  • 1 średnia marchewka
  • pół korzenia pietruszki
  • 1/4 korzenia selera
  • 1 mała cebula
  • 1 zielona gałązka selera
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  •  150 ml piwa
  • 1 łyżeczka musztardy
  • sól
  • olej
  • szczypta suszonej bazylii
  • pieprz mielony
  • 5 nasion ziela angielskiego
  • 1 listek laurowy
  • 2 łyżki mąki do obtoczenia kotletów

Wykonanie:

  • Plastry z karkówki lekko rozbiłam tłuczkiem, posoliłam, mocno popieprzyłam i obtoczyłam w mące, następnie położyłam na rozgrzanym oleju. Mięso podsmażyłam z obu stron na rumiano, dodałam do niego drobno pokrojoną cebulkę i także podsmażylam. 
  • Marchewkę, seler i korzeń pietruszki starłam na tarce o grubych oczkach. Zieloną gałązkę selera pokroiłam. Wszystkie starte warzywa wraz z zieloną częścią selera dodałam do smażonego mięsa z cebulą i mieszając podsmażałam. W międzyczasie dodałam do warzyw liść laurowy, ziele angielskie, koncentrat pomidorowy, sól i szczyptę suszonej bazylii oraz łyżeczkę ostrej musztardy. Mięso z warzywami podlałam piwem.
  • Mięso dusiłm w warzywach na małym ogniu przez 1,5 godziny, do czasu aż stało się mięciutkie i przeszło smakiem sosu.
  • My zjedliśmy karkówkę zaraz po przygotowaniu, natomiast według mnie znacznie smaczniejsza jest ona dnia następnego, kiedy całkowicie przesiąknie piwno-musztardowym sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz