niedziela, 30 listopada 2014

Łopatka jagnięca w bialym winie z tymiankiem i kurkumą

Moja rodzina uwielbia jagnięcinę. Szkoda tylko, że w naszym kraju mięso to jest  tak mało popularne. Dlatego będę proponowała dania z jagnięciną, by przekonać Was o jego zaletach i wyjątkowości.
Składniki:
  • łopatka jagnięca
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • pół kieliszka bialego wina 
  • pół łyżeczki tymianku
  • pół łyżeczki kurkumy
  • sół
  • pieprz
  • 1 duża marchew
  • 1 średnia cebula
  • 8-10 oliwek zielonych marynowanych
  • pół cytryny ze skórą
  • łyżeczka otartej skórki z cytryny
  • szklanka wody
  • natka pietruszki do przybrania
Łopatka jagnięca w bialym winie z tymiankiem i kurkumą

WYKONANIE;


  • Łopatkę jagnięcą natarłam solą, pieprzem, oliwą, tymiankiem i kurkumą. 
  • Mięso włożyłam do brytfanny, dodałam do niego marchewkę, pokrojoną w klocki, cebulę pociętą na ćwiartki, oliwki, podlałam winem.
  • Z połowy dokładnie wymytej cytryny zeskrobałam skórkę i obłożyłam nią mięso.
  • Pozostały miąższ z oskrobanej połowy cytryny także wykorzystałam. Przekrawając połówkę jeszcze raz na pół dodałam ją to warzyw ułożonych wokół łopatki.
  • Mięso podlałam połową szklanki wody wlewając ją na warzywa, by nie zmyć marynaty z jagnięciny.
  • Brytfannę wstawiłam do piekarnika, nastawiłam na temperaturę180'C i piekłam przez 
  • 80 minut, podlewając wodą i obracając mięso 2 razy.
  • Sos z pieczenia nabierałam na łyżkę i polewałam nim mięso.
  • Pilnowałam, by nie zabrakło sosu pod mięsem, podlewając wodą.
  • Na koniec przykryłam mięso pokrywą, wyłączyłam piekarnik i zostawiłam tak pieczeń na 40 minut. Mięso stało się w ten sposób mięciutkie, odchodzące od kości, idealne do zaserwowania wraz z warzywami i cytryną pieczącą się obok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz