poniedziałek, 17 listopada 2014

Sałata lodowa z anchois, grzankami z pastą z suszonych pomidorów i czosnku


Szybka i smakowita sałata z sardelami i pysznymi grzankami
Sałata lodowa z anchois i grzankami z pastą z suszonych pomidorów

Składniki dla 2 osób:

  • pół główki sałaty lodowej
  • pół papryki czerwonej
  • pół białej cebuli
  • 6 filecików anchois
  • kilka oliwek czarnych i zielonych
  • 8 plastrów zielonego ogórka
  • łyżka kaparów
  • szczypiorek do posypania
  • 2 kromki pieczywa orkiszowego
  • 4 suszone pomidory w oliwie
  • 1 ząbek czosnku
  • Sos do sałaty z oliwy aromatyzowanej suszonymi pomidorami:
  • oliwa z suszonych pomidorów (2 łyżki)
  • sól
  • pół łyżki czerwonego octu winnego
WYKONANIE:

  • Suszone pomidory drobno pokroiłam, wcisnęłam do nich czosnek, dolałam łyżkę oliwy od pomidorów i wszystko roztarłam widelcem. Powstałą masą natarłam dwie kromki pieczywa. Każdą z kromek przekroiłam po przekątnej na pół i wstawiłam do nagrzanego piekarnika 180' na 5 minut do czasu, aż grzanki się przyrumieniły
  • Sałatę pokroiłam na małe kawałki, cebulę w półtalarki,  paprykę w półsłupki, ogórek zielony w plasterki.
  • Warzywa wymieszałam, dodałam do nich porwane na mniejsze cząstki anchois, kapary i oliwki, doprawiłam szczyptą soli, podlałam oliwką od suszonych pomidorów i odrobiną octu winnego do smaku.
  • Sałatę natychmiast wyłożyłam na talerze, by zachowała swoją kruchość,posypałam szczypiorkiem i dodałam gorące grzanki pomidorowo-czosnkowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz