środa, 5 listopada 2014

Risotto ze szpinakiem

Przygotowałam dziś pyszne risotto ze świeżym szpinakiem. Biała baza risotto sama w sobie jest wspaniała, pod warunkiem, że ryż nie jest zbyt rozgotowany, ani zbyt przesuszony. W efekcie końcowym powinien lekko rozlewać się na talerzu. Risotto można odgrzewać kolejnego dnia i wtedy także jest smaczne, może smaczniejsze? We Włoszech takie risotto jest samodzielnym daniem, zawsze wykonywanym z odmiany arborio. U mnie na zdjęciu arborio, jednak moim zdaniem świetnie sprawdza się też specjalnie preparowany ryż parboiled.

Risotto ze szpinakiem

SKŁADNIKI na 2 porcje:

  • 150g suchego ryżu arborio lub parboiled
  • pół cebuli
  • oliwa z oliwek
  • łyżka masła
  • 3/4 kieliszka białego wina wytrawnego lub półwytrawnego
  • szklanka bulionu z kurczaka lub warzywnego
  • 20 dużych liści świeżego szpinaku
  • 3/4 szklanki startego parmezanu
WYKONANIE:

Oliwę rozgrzałam na patelni, dodałam do niej i podsmażyłam na małym ogniu drobno pokrojoną cebulkę. Gdy cebula zrobiła się złocista dosypałam ryż i przesmażyłam go chwilkę, do czasu aż zrobił się szklisty.
W kubku przygotowałam gorący bulion i podlałam nim ryż. Ważne by bulion był gorący, gdyż nie można przerwać procesu gotowania, bo ryż nigdy nie zmięknie. .Ryż cały czas mieszałam wolno dolewając wino. Wino jest zimne, dlatego trzeba je wlewać stopniowo. Gdy tylko ryż zaczynał robić się suchy dolewałam gorącą, przegotowaną wodę. Smażyłam ryż przez około 15 minut ciągle mieszając. Musi stać się miękki, lekko pływający, ale nie rozgotowany i nie suchy. Na koniec gotowania dodałam do ryżu masło i parmezan. Wszystko przemieszałam i wrzuciłam poszatkowany w paski szpinak. Szpinak zaparzył się w gorącym ryżu. Zdjęłam ryż z patelni i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz