czwartek, 13 listopada 2014

Udka z kaczki pieczone z pigwą i jabłkami

Dziś tradycyjna polska kaczka trochę inaczej. Poza słodkimi jabłkami dodałam do niej kwaśne, ale wyjątkowo aromatyczne pigwy.


Udka z kaczki pieczone z pigwą i jabłkami


Składniki dla 2 osób:
  • 2 udka z kaczki
  • 2 czubate łyżki majeranku
  • sól
  • 1 duże sodkie jabłko
  • 2 owoce pigwy
  • pieprz
  • łyżeczka mąki
  • woda
WYKONANIE:
  • Udka natarłam solą i dużą ilością majeranku. Kaczkę włożyłam do brytfanny, dodałam do niej jedno słodkie, pocięte na ćwiartki jabłko i 2 owoce pigwy pozbawione pestek i przecięte na pół.
  • Mięso podlałam połową szklanki wody i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. 



  • Kaczkę piekłam w 180'C przez godzinę, obracając ją w tym czasie 2 razy, by zrumieniła się z wszystkich stron.
  • Po godzinie, kiedy skórka była mocno przypieczona, przykryłam brytfannę pokrywą i wyłączyłam piekarnik pozostawiając tam mięso na kolejną godzinę.
  • Dopiero przed serwowaniem kaczki podgrzałam ją jeszcze raz w piekarniku, następnie całą brytfannę ustawiłam na piecu wyjmując pojedyncze kawałki owoców i pozostawiając je do dekoracji. 
  • Sos: Pozostałe upieczone owoce roztarłam w kaczym sosie, zagotowałam, dodając ćwierć szklanki zimnej wody wymieszanej dokładnie z odrobiną mąki. 
  • Kaczkę serwowałam z wielkopolskimi pyzami drożdżowymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz