poniedziałek, 10 listopada 2014

Szybka zupa z białej fasoli z lubczykiem i tymiankiem

Bardzo smaczna, przygotowywana przez niespełna pół godziny wraz z gotowaniem gęsta zupa. Doskonała, gdy mamy chwilkę na ugotowanie obiadu.

Szybka zupa z białej fasoli z lubczykiem i tymiankiem

Składniki dla 3 osób;
  • 10dkg boczku surowego wędzonego
  • 2 kiełbasy chłopskie (dobrze doprawiona majerankiem śląska)
  • 1 średni ziemniak
  •  1 marchew
  • 1/2 cebuli
  • pół korzenia pietruszki
  • 1 plaster selera (u mnie z pokrojonymi liśćmi)
  • 2 puszki białej fasolki
  • szczypta tymianku
  • gałązka świeżego lubczyku
  • pół kostki bulionu z kurczaka
  • pieprz
  • olej rzepakowy
WYKONANIE:

Boczek i kiełbaskę pokroiłam w niezbyt drobną kostkę i podsmażyłam na oleju. Wkroiłam do nich poszatkowaną cebulę i smażyłam wszystko razem. Do smażonych mięs i cebulki dodałam pokrojonego w grubą kostkę ziemniaka, marchewkę, korzeń pietruszki i seler wraz z liśćmi. Jeszcze chwilę przesmażyłam kiełbaskę z boczkiem i warzywami, po czym wlałam do nich bulion, dodałam przyprawy igałązkę lubczyku. Po kilkunastu minutach gotowania wrzuciłam do zupy fasolkę z puszki wraz z całym zawartym w niej płynem. Fasolkę dodałam, gdy warzywa w zupie były już prawie miękkie. Wraz z fasolką gotowałam zupę jeszcze kilka minut. 
Gotową, treściwą fasolówkę serwowałam z pyszną razową pajdą chleba. 

1 komentarz:

  1. Oj, ale apetycznie wygląda ta zupa, na taką pogodę jest idealna :)

    OdpowiedzUsuń