wtorek, 16 grudnia 2014

Wigilijna kapusta z grzybami

Boże Narodzenie tuż tuż, a u mnie w przygotowaniu pyszna kapustka z duuużą ilością suszonych podgrzybków.
Wigilijna kapusta z grzybami

Składniki:

  • 60 dkg kapusty kwaszonej
  • 4 duże garście suszonych grzybów (u mnie podgrzybki)
  • 3 naprawdę duże cebule
  • 20 rodzynek
  • olej 
  • 1 łyżka masła 
  • 5 ziaren angielskich
  • 2 liście laurowe
  • pieprz grubo mielony 
  • łyżeczka rozgniecionych ziaren kolendry
  • sól
  • 2 szklanki bulionu warzywnego 
WYKONANIE:


  • Suszone grzyby zalałam 2 szklankami wody i odstawiłam na noc do namoczenia.
  • Następnego dnia  cebule obrałam i pocięłam w kosteczkę, zeszkliłam na oleju.
  • Kapustę przepukałam na sicie, by pozbawić ją nadmiaru kwasu. Jeśli jednak jest słabo ukiszona nie trzepa jej płukać.
  • Kapustę odcedziłam i przełożyłam do garnka z podsmażoną cebulą, dodałam do niej namoczone grzyby wraz z wodą z moczenia, bulion, przyprawy i łyżkę masła. 
  • Kapustę gotowałam do czasu odparowania nadmiaru płynu(około 40 min.)
  • 20 minut przed końcem gotowania dorzuciłam do niej garść rodzynek, by oddały swoją słodycz, a jednocześnie nie rozgotowały się.
  • Tak przygotowaną kapustę najlepiej jest zropić poprzedniego dnia. Wtedy się przegryzie.
  • Ja po ugotowaniu zamykam ją czasami w wyparzone słoiki, te odwracam do góry dnem i pozostawiam do wystygnięcia. 
  • Kapusta nadaje się do jedzenia nawet po kilku tygodniach, a najsmaczniejsza jest odsmażana.
  • Polecam!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz