wtorek, 16 grudnia 2014

Duże ravioli z grzybami leśnymi, mozarellą, parmezanem i masłem szałwiowym

Uwielbiam ravioli z jego delikatnymi smakami, zapachem masła i teksturą chrupiących w zębamch podprażonych listków szałwi,
Ravioli z grzybami leśnymi, mozarellą, parmezanem i masłem szałwiowym

Składniki dla 3 osób - 3 duże sztuki :

do polania pierożków:

  • 3 łyżki masła
  • kilka listków szałwi
  • 3 łyżki tartego parmezanu 

farsz:

  • 60g (pół kulki) mozarelli
  • 3 łyżki drobno tartego parmezanu
  • 10 dkg suszonych grzybów leśnych
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 1 liść laurowy 
  • 1 mała cebula
  • łyżeczka masła
  • łyżeczka oliwy
  • pieprz
  • sól
  • 1 szklanka wody

 ciasto:

  • 100g mąki
  • sól
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka oliwy
WYKONANIE:

farsz:

  • Grzyby gotowałam w wodzie z solą, zielem angielskim i liściem laurowym przez 25 minut.
  • W tym czasie drobno pokrojoną cebulkę zeszkliłam na maśle i odrobinie oliwy. 
  • Odcedzone grzyby przełożyłam do miski, dodałam do nich podsmażoną cebulkę i zmiksowałam blenderem na krem. 
  • Do masy dodałam grubo mielony pieprz, startą mozarellę i parmezan. Wszystko dokładnie wymieszałam. 
    farsz do ravioli z grzybów leśnych, mozarelli i parmezanu

ciasto:

  • Mąkę wsypałam do miski, wbiłam do niej jajko, dodałam szczyptę soli i łyżeczkę oliwy. Ciasto ugniatałam, aż do uzyskania gładkiej i elastycznej masy. 
  • Ciasto przykryłam czystą ściereczką bawełnianą i odstawiłam na pół godziny w temp. pokojowej.
  • Po tym czasie ciasto  rozwałkowałam na bardzo cienki płat i wykroiłam z niego 6 kwadratów o bokach 10-11cm
  • Na trzy kwadraty nałożyłam farsz, a pozostałymi trzema przykryłam nadzienie ( by kwadraty dobrze się skleiły palec namoczyłam w wodzie i przejechałam nim wzdłuż krawędzi dolnego kwadratu jeszcze przed nałożeniem warstwy górnej ciasta).
  • Teraz  starannie docisnęłam górny płat ciasta ręcznie, po czym zrobiłam wzorek poprzez odciśnięcie zębów widelca. 
  • W garnku zagotowałam 2 litry wody, posoliłam łyżeczką soli i delikatnie włożyłam 3 duże kwadraty ravioli. Gotowałam je 8-10minut.
  • Odcedzone ravioli polałam stopionym masłem z podsmażonymi w nim, chrupiacymi i aromatycznymi liśmi szałwi, całość posypałam parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz