czwartek, 4 grudnia 2014

Naleśniki z twarożkiem, czekoladą i orzechami włoskimi

Naleśniki z twarożkiem, czekoladą i orzechami włoskimi

SKŁADNIKI na ciasto:

  • 1 szkl. mąki
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • pól szklanki zimnej wody
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • płaska łyżeczka cukru waniliowego
  • olej do smażenia
dodatkowo:
  • serek śmietankowy o smaku waniliowm
  • 1/2 szklanki łuskanych orzechów włoskich
  • 2 łyżki nutelli
  • 4 łyżki mleka

WYKONANIE:


  • Wszystkie składniki na ciasto poza olejem wrzuciłam do miski i wymieszałam (można zmiksować). Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietanki. Odstawiłam je do lodówki na 3 godziny. Dobrze jeśli ciasto postoi w lodówce, naleśniki będą wtedy puszyste.
  • Na patelni rozgrzałam  olej i usmażyłam  naleśniki.
  • Wkładałam do naleśników gotowy już, przepyszny serek śmietankowy o smaku waniliowym, sprzedawany w wiaderkach. Na każdą porcję sera wsypałam kilka orzechów włoskich, po czym składałam naleśniki na pół i jeszcze raz na pół, jak na zdjęciu.
  • Nutellę wraz z mlekiem podgrzałam w małym garneczku, po czym zdjęłam z palnika i dokladnie wymieszałam.
  •  Naleśniki polałam czekoladowym sosem i posypałam orzechami - gotowe!

4 komentarze:

  1. orzechy uprażyłaś, czy surowe?

    OdpowiedzUsuń
  2. Emilko, orzechy zwykle prażę i chowam do słoika, by wykorzystać do różnych dań. Te na zdjęciu są wyprażone, natomiast bez prażenia też się nadają do naleśników.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale nie są tak smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się. Jeszcze lepsze są podlane łyżką miodu podczas prażenia na patelni, tak powstaje krokant. Także można go zamknąć w słoiczku po wystudzeniu. Swietny do ciast, deserów, sałat. Polecam!

    OdpowiedzUsuń