poniedziałek, 15 grudnia 2014

Szybka sałata z wędzonym pstrągiem i pomarańczami

Zimno na dworze sprzyja podjadaniu. I ja mam już w przygotowaniu  kilka sycących dań, w sam raz na niesprzyjającą aurę. Jednak dziś w przedświątecznej porze postanowiłam dać odpocząć naszym obciążonym żołądkom, przygotowując na kolację szybką i lekką sałatę z rybą.
Szybka sałata z wędzonym pstrągiem i pomarańczami

Składniki dla 2 osób:

  • 150g wędzonego pstrąga
  • 4 garście podartych liści sałaty
  • 2 pomarańcze
  • 2 łyżeczki kaparów
  • 2 łyżki prażonych nasion słonecznika
  • pół zielonego ogórka grunrowego lub ćwiartkę szklarniowego bez skóry
SOS:

  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka płynnego miodu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
WYKONANIE:
  • Liście sałaty podarłam i ułożyłam na talerzach.
  • Pstrąga podzieliłam na części i ułożyłam na sałacie.
  • Pomarańcze okroiłam grubo ze skóry dostając pozbawiając je białej błonki, po czym pokroiłam w grube plastry.
  • Plastry pomarańczy ułożyłam na krawędziach talerzy.
  • Ogórka obranego ze skóry także pokroiłam w plasterki i ułożyłam na sałacie i pstrągu
  • Na wierzch rzuciłam kapary , a na koniec pestki słonecznika wyprażone na suchej patelni.
  • Całość polałam sosem ze zmieszanych ze sobą składników.
  • Serwowałam natychmiast.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz