niedziela, 21 grudnia 2014

Pyszna surówka z pora i jabłek - idealna do pieczeni

Dawno niejedzona surówka znów trafiła na mój stół. Zrobiłam ją po latach zapomnienia,  na myśl o obciążających żołądek i umysł daniach bożonarodzeniowych. Przygotowując się do wielkiego świątecznego przyjęcia postanowiłam, że zrobię w tym roku tę lekką, orzeżwiającą surówkę i podam ją do mięs w drugi dzień Świąt. Chyba to dobry pomysł.
Pyszna surówka z pora i jabłek - idealna do pieczeni
Składniki dla 3 -4 osób:

  • pół średniego pora
  • 2 jabłka winne (u mnie szara reneta)
  • 1, 5 łyżki majonezu
  • łyżeczka soku z cytryny
  • pieprz
  • sól
  • szczypta cukru
  • łyżka koperku do dekoracji i kilka kawałków skórki z cytryny
Pyszna surówka z pora i jabłek - idealna do pieczeni

WYKONANIE:
  • Pora wraz z zieloną częścią umyłam i przecięłam na pół wzdłuż.
  • Pokroiłam go w półkrążki, wrzuciłam na sito i polałam litrem wrzątku z czajnika, by por złagodniał w smaku, stał się delikatniejszy. Wystudziłam go.
  • Jabłka obrałam i starłam na tarce o dużych oczkach, dodałam do nich sok z cytryny.
  • Wystudzone kawałki pora połączyłam z jabłkami, dodałam do nich, sól, pieprz, cukier, majonez.
  • Wymieszaną surówkę schłodziłam w lodówce przez 2 godziny (można dłużej), by smaki się połączyły, przegryzłyi nabrały odpowiedniej temperatury.
  • Przed podaniem jeszcze raz przemieszałam i posypałam zielonym koperkiem i odrobiną skórki z cytryny

1 komentarz: