poniedziałek, 2 marca 2015

Kurczak w sosie pomidorowym pachnącym wędzoną śliwką z fasolą i pieczarkami

Do przygotowania tego dania wykorzystałam wyfiletowane podudzia kurczaka bez skóry. Można je zastąpić piersią z kurczaka. Mięsu towarzyszy spora ilość pysznego sosu o zapachu wędzonych śliwek. Gdyby nie to, że nie kroiłam kurczaka na małe kawałki ale podsmażyłam je w całości, potrawę nazwałabym gulaszem. Kurczak ten ma wyraźnie orientalne akcenty, dlatego dobrze jest go podać z kuskusem, ryżem lub po prostu z bagietką.
Kurczak w sosie pomidorowym pachnącym wędzoną śliwką z fasolą i pieczarkami 

Kurczak w sosie pomidorowym pachnącym wędzoną śliwką z fasolą i pieczarkami 


Składniki dla 2 osób:
  • 2 duże podudzia z kurczaka bez skóry
  • 1 puszka białej fasoli
  • 1 czubata łyżka dobrego koncentratu pomidorowego
  • 5 dużych pieczarek
  • 1/2 małej czerwonej cebuli
  • 2 wędzone śliwki suszone
  • 1 szklanka wody
  • oliwa z oliwek
  • sól
  • pieprz
  • pół łyżeczki rozgniecionych ziaren kolendry
  • pół łyżeczki kurkumy
  • szczypta kardamonu
  • 1 łyżeczka słodkiej czerwonej papryki
WYKONANIE:

  • Mięso z kurczaka posoliłam i popieprzyłam, po czym włożyłam na rozgrzaną oliwę. Obsmażyłam z obu stron na rumiano.
  • Następnie dodałam pokrojoną drobno czerwoną cebulkę i podsmażyłam.
  • Pieczarki umyłam i przekroiłam na pół , następnie każdą połówkę pokroiłam w grube plasterki i dodałam do mięsa
  • Do składników na patelni wsypałam przyprawy, kardamon, kolendrę, kurkumę, paprykę, sól i pieprz, podlałam szklanką wody, dodałam koncentrat pomidorowy i wędzone śliwki.
  • Wszystkie składniki dusiłam na małym ogniu pod pokrywą przez 25 minut. 
  • Gdy sos zgęstniał, smaki się wymieszały, a mięso stało się miękkie dodałam puszkę białej fasoli.
  • Potrawę wraz z fasolą gotowałam jeszcze 5 minut, 
  • Gotowe danie serwowałam w miseczkach.
  • Pychotka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz