wtorek, 3 marca 2015

Szybkie racuszki z jabłkami

Pyszne małe placuszki, które można zajadać bez końca. Bardzo łatwe i szybkie w wykonaniu. W sam raz na szybki obiad lub popołudniową przekąskę.Idealne dla małych i dużych. Od zawsze w moim domu.
Szybkie racuszki z jabłkami

Składniki:

  • 2 jabłka, najlepiej kwaśne
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 11/2 szklanki maślanki
  • 1 jajko
  • 3/4 szkl. mąki
  • szczypta soli
  • łyżka cukru
  • szczypta cynamonu
  • 1/4 szkl. oleju +olej do smażenia
  • miód (opcjonalnie cukier puder)


Wykonanie:

  • W misce wymieszałam mąkę, maślankę jajo, proszek do pieczenia, sól, cynamon, cukier i olej. 
  • Jabłka obrałam ze skórki i starłam na tarce o dużych oczkach (czasami trę jabłka wraz ze skórą).
  • Dodałam jabłka do przygotowanego ciasta i wymieszałam.
  • Na patelni rozgrzałam olej. 
  • Porcje ciasta wykładałam łyżką na patelnię, tworząc niewielkie placuszki. Podczas smażenia zmniejszyłam temperaturę pod patelnią by racuszki były złociste, nieprzypalone. Opiekłam je z obu stron.
  • Gotowe racuszki polałam płynnym miodem i posypałam cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz