poniedziałek, 2 marca 2015

Rozgrzewająca, pachnąca orientem zupa z czerwonej soczewicy i batatów z dodatkiem chrupiących pszennych trójkątów

Jest to pikantna, aromatyczna i gęsta zupa, która śmiało może pełnić rolę dania głównego. Ja dodatkowo pocięłam gotowe placki-tortille w trójkąty, posmarowałam je roztopionym masłem wymieszanym ze szczyptą kuminu i tak przygotowane  podpiekłam w piekarniku. Były świetnym chrupiącym dodatkiem do zupy.
Rozgrzewająca zupa z czerwonej soczewicy i batatów
Trójkąty z tortilli z masłem i kuminem

Składniki:
1 duży batat
1 średnia marchew
1 szklanka czerwonej soczewicy
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 puszka pomidorów
1/2 łyżeczki mielonego kuminu
1 łyżeczka mielonych ziaren kolendry
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
1/2 łyżeczki mielonej kurkumy
szczypta papryki peperoni
sól
olej
łyżka masła
3-4 szklanki wody
 4 łyżki gęstego jogurtu naturalnego

WYKONANIE:
  • Batata obrałam ze skórki i pokroiłam w dużą kostkę. Marchewkę także obrałam i pokroiłam w plasterki.
  • Cebulkę pokroiłam i zeszkliłam na oliwie z dodatkiem masła, dodałam przyprawy, które lekko podsmażyłam, by wydobyły swoje aromaty. 
  • Do cebuli dodałam batata i marchewkę, chwilkę podsmażałam na małym ogniu, ciągle mieszając. 
  • Na koniec smażenia dodałam rozgnieciony ząbek czosnku i pomidory w puszce, wsypalam soczewicę i uzupełniłam wodą.
  • Wszystko razem gotowałam na małym ogniu przez 40 minut.
  • Miękkie warzywa zblendowałam.
  • Do każdej porcji, wprost do miski dołożyłam po sporej łyżce jogurtu. Lekko przemieszałam, lecz nie do końca, by biała plama była widoczna na powierzchni zupy.
  • Zupę serwowałam z aromatyzowanymi kuminem, przyrumienionymi w piekarniku plackami z tortilli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz