wtorek, 26 maja 2015

Deser malinowy z musem z białej czekolady na Dzień Matki

Szybki i przepyszny mus malinowy z listkiem melisy i kremową śmietanką z białej czekolady!!
Przyznaję, że miałam ochotę na więcej. Jeśli macie możliwość, nie pomijajcie melisy. Jej smak w połączeniu z musem śmietankowo- malinowym pozostawia nieprawdopodobne doznanie na podniebieniu,
Deser malinowy z musem z białej czekolady na Dzień Matki

Deser malinowy z musem z białej czekolady na Dzień Matki
Składniki na 4 porcje:
  • 500 ml słodkiej śmietanki 30%
  • 2 tabliczki białej czekolady (200g)
  • 250g malin
  • 1 łyżka galaretki truskawkowej lub malinowej
  • 1/4 szkl.gorącej przegotowanej wody
  • listki melisy
WYKONANIE:
  • Do garnka z gotującą się wodą wstawiłam miskę, w której topiłam białą czekoladę. 
  • Gdy cała czekolada się rozpuściła, wyjęłam miskę z garnka i mieszałam raz po raz, do wystudzenia.
  • W tym samym czasie ubiłam mocno schłodzoną śmietankę. Na koniec ubijania wolno dolewałam stopioną, wystudzoną białą czekoladę.
  • Tak przygotowany biały mus przełożyłam do pucharków.
  • Galaretkę wymieszałam z przegotowaną gorącą wodą do rozpuszczenia żelatyny.
  • Do rozpuszczonej zimnej galaretki dodałam maliny i zmiksowałam.
  • (Jeśli dodajecie maliny mrożone, należy je włożyć i zmiksować z jeszcze ciepłą galaretką).
  • Powstałą masą owocową obficie polałam śmietankowo-czekoladowy krem, dekorując listkiem melisy z ogrodu. Całość przygotowałam wcześniej i wstawiłam do lodówki na kilka godzin. Smak niezapomniany!

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. A jeżeli chodzi o galaretkę to dodać łyżkę płynnej czy łyżkę zproszkowanej galaretki?

    OdpowiedzUsuń
  3. A jeżeli chodzi o galaretkę to dodać łyżkę płynnej czy łyżkę zproszkowanej galaretki?

    OdpowiedzUsuń