poniedziałek, 25 maja 2015

Wieprzowe klopsiki w pieczarkowym sosie

Czas na mielone!!
Małe, zgrabne, złociste klopsy w pysznym, gęstym pieczarkowym sosie podane z ryżem lub kaszą, polskimi ogórkami kiszonymi lub buraczkami. Czasem mam ochotę na taki klasyk.
Wieprzowe klopsiki w pieczarkowym sosie

Składniki:

klopsy:
  • 250g mielonego mięsa wieprzowego z szynki
  • pół cebuli
  • 1 jajo
  • czubata łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1 czubata łyżka bułki tartej
  • 2 łyżki mleka
  • sól pieprz
  • olej do smażenia, mąka do panierowania
sos:
  • 20 dkg pieczarek
  • pół suszonego podgrzybka
  • 1/3 szkl. słodkiej śmietanki 12%
  • sól
  • pieprz
  • woda
WYKONANIE:

  • Mięso dokładnie wymieszałam w misce z podsmażoną, drobno pokrojoną cebulką, jajkiem, natką pietruszki, bułką tartą, mlekiem, solą i pieprzem
  • Ręcznie formowałam zgrabne, małe klopsiki, obtaczałam je w mące wysypanej na talerzu i wkladałam na rozgrzany na patelni tłuszcz.
  • Gdy klopsiki zezłociły się z każdej strony, dodałam do nich umyte i pocięte w plastry pieczarki.
  •  Chwilę razem podsmażałam, po czym podlałam 1/3 szkl. wody, dodałam sół , pieprz i rozkruszonego w palcach suszonego podgrzybka.
  • Sos w naturalny sposób lekko się zagęścił dzięki mące otaczającej klopsy.
  • Wszystkie składniki poddusiłam razem jakieś 5 minut, po czym zdjęłam z ognia i mieszając dolałam śmietankę.
  • Wstawiłam ponownie mięso wraz ze śmietaną na palnik, lekko podgotowałam, nie dopuszczając, by sos zawrzał.
  • Gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz