sobota, 16 maja 2015

Mufiny śniadaniowe z gruszką, cytryną i imbirem

Dziś z rana postanowiłam uraczyć moich domowników ciepłymi mufinami. Pogoda sprzyja temu, by zjeść śniadanie w ogrodzie.  Proste, szybkie w wykonaniu jeszcze ciepłe mufiny!! Przygotowałam je w niecałe 25 minut wraz z pieczeniem.
Mufiny śniadaniowe z gruszką, cytryną i imbirem
Mufiny śniadaniowe z gruszką, cytryną i imbirem


Składniki na 8 sztuk:

  • 1 jajko
  • 1 średnia gruszka 
  • pół małej cytryny (sok +otarta skórka na czubku łyżeczki)
  • 1/3 łyżeczki sproszkowanego imbiru
  • 1/3 szkl. cukru + cukier do posypania mufinek
  • 3/4 szkl. mąki
  • 1  łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 szkl maślanki
  • 1 łyżka miodu
  • 4 łyżki oleju (u mnie rzepakowy)
Wykonanie:
  • Piekarnik nagrzałam do 180'C
  • Gruszkę obrałam i pokroiłam w grubą kostkę, wymieszałam z sokiem z cytryny i odrobiną skórki
  • Do miski włożyłam jajo, maślankę, miód, olej, wszystko roztrzepałam, by miód połączył się z pozostałymi składnikami
  • W drugiej misce wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia, imbirem i cukrem.
  • Suche składniki połączyłam z mokrymi, dodałam gruszkę, przemieszałam.
  • Na blaszce ułożyłam papierowe foremki , do każdej wlałam ciasto i posypałam cukrem kryształem.
  • Piekłam w nagrzanym piekarniku, temp. 190'C do lekkiego zbrązowienia mufin (ok. 15 min.)
  • Domownikom podałam jeszcze ciepłe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz