wtorek, 21 kwietnia 2015

Szybka sałata z młodymi liśćmi buraczków, wędzonym łososiem i grzankami z chleba razowego

Idealna sałata na kolację

Szybka sałata z młodymi liśćmi buraczków, wędzonym łososiem i grzankami z chleba razowego
Składniki:

  • mieszanka sałat z liśćmi buraków
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 plastry wędzonego łososia
  • 2 plastry cytryny
  • łyżka marynowanych kaparów
  • 1 kromka pieczywa razowego
  • szczypta soli
  • pieprz
  • łyżeczka świeżego koperku
  • pół łyżki octu winnego czerwonego
  • kilka łyżek dobrej oliwy

Wykonanie:

  • Na talerz - jedna porcja wyłożyłam liście sałat z przewagą młodych listków buraka czerwonego
  • Na patelni rozgrzałam oliwę, włożyłam na nią pokrojone w paski kawałki razowego chleba.
  • Ząbek czosnku pokroiłam w plasterki i dodałam do oliwy, na której smażył się chleb. Podsmażyłam go dosłownie moment, po czym szybko wyjęłam widelcem, by się nie przypalił, układając na sałacie.
  • Grzanki obracałam na patelni, by przyrumieniły się z kilku stron.
  • Zielony ogórek obrałam i pokroiłam w cienkie plasterki, ale wzdłuż. 
  • Ułożyłam go na sałacie, budując piramidkę.
  • Wysmażone grzanki układałam w ten sam sposób na sałacie, powiększając piramidkę.
  • Wszystko lekko posoliłam.
  • Na wierzchołku sałaty wyłożyłam plastry wędzonego łososia, a na niego kapary, poszatkowany koperek i 2 plasterki cytryny.
  • Do oliwy pozostałej ze smażenia grzanek dodałam pół łyżki czerwonego octu winnego i szczyptę mielonego pieprzu. Polałam nią łososia i sałatę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz