wtorek, 27 września 2016

Jabłka pieczone faszerowane śliwkami, czekoladą i marcepanem

Szybki w wykonaniu i smaczny jesienny deser.  W moim dzieciństwie babcia przygotowywała jabłka w konfiturami w środku. Piekła ich dwie blachy. Jadało się je z waniliowym sosem, a owoce były w nim wprost skąpane. Sos waniliowy babci był na śmietance, a babcia nalewała go każdemu do głębokiego talerza. Tam trafiało jabłko. Nie pamiętam tylko kto pochłaniał te kilkadziesiąt jabłek. Pewnie ja z moim bratem, może kuzyni i chłopcy z podwórka...
Dziś trochę inna wersja deseru babci Hani, wbrew pozorom odchudzona. 
Można nim zaskoczyć niespodziewanych gości jeśli tylko składniki mamy pod ręką. 
Jabłka pieczone faszerowane śliwkami, czekoladą i marcepanem
Jabłka pieczone faszerowane śliwkami, czekoladą i marcepanem
Składniki:

  • 4 duże, twarde i soczyste jabłka
  • 8 kostek białej czekolady
  • 8 kostek mlecznej czekolady
  • 4 duże suszone śliwki kalifornijskie
  • 12 orzechów laskowych 
  • kawałek marcepanu 25 gram
  • dodatkowo liście melisy
  • lody czekoladowe
Wykonanie:
  • Piekarnik nagrzałam do temperatury 180'C. W tym czasie umyłam jabłka, małym nożykiem wycięłam ogonki wraz ze skórką i miąższem. Odłożyłam je na bok.
  • Łyżką do robienia kulek z melona wydrążyłam ogryzek, pozostawiając tylko pół centymetrową warstewkę jabłka na dnie. Jeśli nie macie takiej łyżki, można użyć długiej łyżki do deserów lub zwykłej łyżeczki i nożyka do krojenia jarzyn. 
  • Teraz zabrałam się za wkładanie na zmianę przygotowanych: marcepanu, śliwek, orzechów i czekolady do środka.
  • Kolejność właściwie dowolna. poza tym, że śliwka powinna znaleźć się głęboko w jabłku, by nasiąknęła jego sokiem podczas pieczenia. Kostka mlecznej czekolady na koniec.
  • Gdy nafaszerowałam tymi pysznościami moje jabłka w otwór wcisnęłam "korek" z ogonka z kawałkiem skórki odłożony na bok tuż po wycięciu. 
  • Takie jabłka wstawiłam na blasze do gorącego piekarnika na 20-25 minut.
  • Jabłka trzeba pilnować by nie upiekły się za bardzo bo mogą popękać. Zbyt krótkie pieczenie też nie jest dobre, bo owoce są twarde i surowe.
  • Można pod koniec pieczenia w jedno jabłko wbić wykałaczkę. Jeśli łatwo wchodzi, jabłka są gotowe.
  • Gałka ulubionych lodów i listek melisy to uzupełnienie gorącego deseru, który na pewno zasmakuje wszystkim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz