piątek, 18 marca 2016

Mufinki brownie z malinami i jeżynami


Wow!!
Po prostu nieziemski smak na podniebieniu. To już kolejne moje podejście do ciasta brownie zakończone sukcesem. Tego przepisu nie zmienię.
Poprzednie ciasta były zbyt zwarte, kleiste, zakalcowate. To jest idealne! Poza tym czas wykonania wraz z pieczeniem zajmuje pół godziny.
Mufinki brownie z malinami i jeżynami
Mufinki brownie z malinami i jeżynami
Mufinki brownie z malinami i jeżynami

Składniki:

  • 2 gorzkie czekolady 60%
  • 200g masła
  • 3 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 3/4 szkl mąki
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • garść malin
  • garść jeżyn (owoce mogą być mrożone- nie rozmrażać)
Wykonanie:
  • Kostkę masła włożyłam do małego garnka i podgrzewałam na małym ogniu. Gdy się trochę stopiła, dodałam połamaną czekoladę. Mieszałam garnkiem co jakiś czas, aby czekolada rozpuściła się w maśle. Nie doprowadzałam do wrzenia. 
  • W tym samym czasie do dużej miski wbiłam jajka i zmiksowałam je z cukrem.
  • Rozpuszczona, letnią czekoladę z masłem dodałam do jajek i ponownie zmiksowałam.
  • Do czekoladowej masy dodałam wanilii i mąki, chwilę miksowałam.
  • Piekarnik rozgrzałam do 160'C
  • Ciasto nakładałam do papierowych mufinkowych foremek.
  • Na każdej babeczce kładłam kilka zamrożonych malin i jeżyn.
  • Całość wstawiłam do piekarnika.
  • Po 20 minutach wyjęłam jedną mufinkę, by sprawdzić, czy w środku jest upieczona. Była jeszcze lekko płynna, więc pozostałe babeczki piekłam dodatkowe 5 minut. Tę płynną pochłonęłam, była wspaniała! I ten kwasek z malin... .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz