czwartek, 22 października 2015

Chrupiące krokiety z mięsem wieprzowym

Trochę jak paszteciki, ale ich przygotowanie nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, w przeciwieństwie do wybitnych pasztecików w cieście drożdżowym autorstwa mojej babci Hani. Pewnie i ten przepis opublikuję, by nie popadł w zapomnienie. W moim dzieciństwie babcia tych pasztecików przygotowywała 3 ogromne blachy!! Babci już nie ma, ale smak pasztecików pozostanie...
Krokiety moje są idealne jako dodatek do barszczu, bądź też solo z pysznym sosem jogurtowo- czosnkowym.
Chrupiące krokiety z mięsem wieprzowym
Chrupiące krokiety z mięsem wieprzowym
Składniki:

 farsz:
  • 1/2 kg mielonej wieprzowiny, najlepiej karkówki lub łopatki
  • 1 cebula
  • majeranek
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 jajko
  • sól
  •  pieprz
  • olej do smażenia
naleśniki:

  • 3/4 szkl. mąki
  • 1/2 szkl. zimnego mleka
  • 1/2 szkl zimnej wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • tłuszcz do smażenia
dodatkowo do panierowania krokietów:

  • 1 jajko
  • łyżka wody
  • bułka tarta 
  • olej
Wykonanie:

  • Składniki na ciasto naleśnikowe wymieszałam rózgą. Powstała masa musi mieć konsystencję gęstej śmietanki. Jeśli jest zbyt rzadka należy dosypać trochę mąki. Jeśli natomiast jest za gęsta, podlać wodą lub mlekiem.
  • Patelnie z łyżką oleju mocno rozgrzałam i wylewałam na nią ciasto naleśnikowe. Gdy ciasto z zewnątrz się ścięło, przekładałam naleśnik na drugą stronę do zrumienienia.
  • Z tej ilości ciasta otrzymałam 7 naleśników.
  • Mięso na farsz podsmażyłam na patelni, doprawiając solą, majerankiem i pieprzem.
  • Gdy mięso się zarumieniło dodałam do niego drobniutko skrojoną cebulkę.
  • Kiedy cebula się zezłociła zdjęłam patelnię z ognia i wcisnęłam do mięsa czosnek oraz całe surowe jajo-wszystko przemieszałam.
  • Lekko przestudzony farsz nakładałam łyżką na zimne naleśniki składając je w kopertę, czyli najpierw dwa przeciwległe boki, następnie pozostałe dwa boki.
  • Przygotowałam dwa talerze. Na jeden wysypałam bułkę tartę, a na drugim roztrzepałam widelcem jajko z łyżką wody.
  • Złożone, nadziane mięsem naleśniki panierowałam po kolei w jaju i bułce tartej, po czym podsmażałam z obu stron na patelni z olejem. 
  • I gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz